Rynek Infrastruktury
Materiały do II etapu przetargu wysłano do 17 firm i konsorcjów, które zakwalifikowano do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Te podmioty mają czas na złożenie ofert do 21 maja tego roku.
Obwodnica Kościerzyny będzie drogą klasy GP, czyli główną ruchu przyspieszonego o przekroju 2+1. Umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znacznie w okresie wakacyjnym.
Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa, powstaną na niej cztery węzły drogowe, które połączą arterię z drogami niższych kategorii. Węzeł Kościerzyna Zachód zapewni połączenie z drogą powiatową Kościerzyna – Wdzydze, węzeł Kościerzyna Południe znajdzie się na skrzyżowaniu z DW-214, węzeł Kościerzyna Wschód zapewni połączenie z DW-221, a węzeł Wierzyca powstanie na skrzyżowaniu z istniejącą DK-20.
Obiekty wykonane w ramach powyższych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2. Inwestycja zakłada też wybudowanie szeregu urządzeń ochrony środowiska: ekranów akustycznych, zieleni izolacyjnej, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych, szczelnego systemu odprowadzania wód opadowych itd.
Przebudowane lub wybudowane zostaną także drogi lokalne i dojazdowe, które obsłużą tereny przyległe do nowej trasy. Zakończenie budowy i oddanie trasy do ruchu GDDKiA planuje w połowie 2017 roku.